Volg ons

Facebook  Instagram  YouTube

Rabobank richt zich op sportverenigingen

Dinsdag 21 maart 2017

National - De Rabobank heeft een nieuwe sponsorstrategie, waarbij de bank focust op het opbouwen van partnerships tussen de lokale Rabobanken en de plaatselijke verenigingen op het gebied van sport en cultuur.

Voor wat betreft de sport is Rabobank Partner van de Nederlandse Sport en gaat de bank de komende vier jaar nauwer samenwerken met NOC*NSF, Team NL en de meer dan 25 deelnemende sportbonden. Tot dit jaar was Rabobank hoofdsponsor van de KNWU.

Nu zet men in op sportclubs. "Zij spelen een belangrijke maatschappelijke rol. Ze verbinden mensen door alle lagen en leeftijden van de bevolking, zorgen ervoor dat mensen kunnen sporten en dragen zo bij aan een betere samenleving. Zo winnen we veel met sport. Verenigingen en stichtingen staan echter ook voor veel uitdagingen. Ze kampen met teruglopende bijdragen van lokale overheden, hebben moeite met het vinden van goede bestuurders en hun ledenaantallen en vrijwilligers staan onder druk."

De Rabobank onderkent de waarde van de ruim 23.500 sportverenigingen en zet daarom de komende vier jaar in op intensieve begeleiding van sportclubs.Tom van Kuyk, sponsorstrateeg bij de Rabobank: “De Rabobank is al decennia lang verbonden met vele verenigingen. De nieuwe aanpak bestaat er vooral uit dat we intensiever met ze gaan samenwerken. Zo willen we verenigingen graag helpen bij het aanboren van nieuwe inkomstenbronnen en het aantrekken van nieuwe vrijwilligers. Dat maakt een club meer toekomstbestendig en zelfredzaam. Binnen deze aanpak gaan we voor wat betreft de sport de komende vier jaar intensief samenwerken met NOC*NSF, Team NL en de sportbonden die betrokken zijn bij Team NL. Daarnaast werkt de bank samen met de Koninklijke Nederlandse Hockeybond (KNHB).”

Foto: © Sportfoto



Eerder...

National Nieuwsberichten

Powered by Manieu.nl