Volg ons

Facebook  Instagram  YouTube

Campagne opgezet voor Nederlands Pro Team

Woensdag 09 juni 2021

Elite men - Een aantal initiatiefnemers heeft een campagne gestart om een Nederlands Pro Team voor de mannen op te zetten.

Onder meer BEAT en Het is Koers scharen zich achter dit project, terwijl renners als Theo Bos, Jean-Paul van Poppel, Taco van der Hoorn en Jan Willem van Schip zich als ambassadeurs opwerpen.

"Een ploeg die kan meedoen op het hoogste niveau van de wielersport, maar die ook dient als haalbare volgende stap voor talentvolle Continentale renners zoals Taco van der Hoorn, Oscar Riesebeek en Jan-Willem van Schip, is noodzakelijk voor de toekomst van de sport. Sinds het einde van Roompot-Charles Cycling Team in 2019, is het gat in de Nederlandse wielersport niet meer opgevuld met een nieuw Nederlands ProTeam. Hierdoor is er een onnatuurlijk gat ontstaan tussen het ploegen op het Continentale niveau (zoals BEAT Cycling, ABLOC Cycling Team en Metec Solarwatt p/b Mantel) en WorldTour niveau (Team Jumbo-Visma)."

"Dit gaat ten koste van de doorontwikkeling van talent en met een Nederlands ProTeam ontstaan er meer kansen voor Nederlandse wielrenners om zichzelf te meten en tonen in de aansprekende wedstrijden zoals de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race. Hiermee neemt ook de zichtbaarheid van het professionele wielrennen in Nederland neemt toe met een ProTeam en is daarmee een belangrijke inspiratiebron voor de jeugd om ook voor de fiets te kiezen."

Aparte campagnepagina

Via een aparte campagnepagina worden stakeholders van elke orde en grootte uitgenodigd zich achter deze onafhankelijke boodschap te voegen. Zo tonen we gezamenlijk aan dat een grote hoeveelheid fans, liefhebbers, merken en organisaties vinden dat Nederland een ProTeam verdient. Iedere betrokkene kan zijn of haar stem achterlaten via de campagnepagina.

De actie wordt al ondersteund door prominenten als Maarten Tjallingii, Taco van der Hoorn, Jean-Paul van Poppel, Theo Bos en Leo Alkemade. Daarnaast wordt de actie mede ondertekend door onder andere KOGA, AGU, FFWD, Wahoo Benelux, Riwal, Justlease en De Rode Lantaarn podcast. De intentie is om zoveel mogelijk medestanders te verenigen, via de pagina en middels de hashtag #NLProTeam.

Ambassadeur Taco van der Hoorn zegt: "Zonder Roompot was de kans klein geweest dat ik professioneel wielrenner zou worden. Ik was niet het grootste talent bij de jongeren categorie en ik had een kans in een procontinentale niveau nodig om mij verder te ontwikkelen als renner, direct de stap naar de worldtour maken was toen te groot. Ik denk dat dat voor een grote groep renners geldt en het zou goed zijn voor veel jonge renners als die tussenstap er zou zijn."

Foto: Sportfoto

 

 

 

 



Eerder...

Elite men Nieuwsberichten

Powered by Manieu.nl