Daan Olivier heeft groen licht om te koersen
Maandag 26 augustus 2013
Elite men - Daan Olivier heeft groen licht gekregen om weer te gaan koersen. De renner van het Rabobank Development Team kende een jaar met twee gezichten: hij tekende een profcontract voor de komende twee seizoenen bij Argos-Shimano, maar stond als gevolg van overtraind zijn vooral aan de zijlijn dit jaar. "Ik hoop dit jaar nog met een goed gevoel af te sluiten."Daan Olivier maakte vorig jaar veel indruk, de nog altijd maar 20-jarige renner uit Oegstgeest werd derde op het Nederlands kampioenschap voor beoften, was derde in de Tour de Bretagne, tweede in de Tour de Gironde, vijfde in the Internationale Thüringen-Rundfahrt U23, vierde in de Tour de Alsace, vierde in the Tour de l’Ain en achtste in de Tour de l’Avenir. Daarmee was de coureur van het Rabobank Development Team één van de revelaties van het beloftenpeloton, maar ook een renner die in zware klimwedstrijden tussen de profs mee kon doen. Dit jaar kwam echter aan het licht dat hij eind vorig seizoen al overtraind was, waardoor het seizoen 2013 tot nog toe niet bepaald werd wat hij ervan verwacht had.
Gevoel was al goed
Olivier kreeg vandaag groen licht van de artsen om weer te gaan koersen, dit weekeinde nam hij al een voorschot op die beslissing door achtste te worden in het criterium van Nuenen. "Het gevoel was al een tijdje goed, maar ook uit de medische tests blijkt nu dat ik de inspanningen - ik had de trainingen weer opgevoerd de afgelopen tijd - goed verteer. Mijn lijf is weer gezond en dat is het beste nieuws wat ze me geven konden." Olivier zal zondag aantreden in de Ronde van Midden-Nederland. "En dan wil ik voor mezelf nog iets van het naseizoen maken, maar dan wel op een verantwoorde manier. Ik heb geleerd dat ik niet te gek moet doen en ook niet te mager moet willen zijn. Voor mezelf hoop ik nog een mooi resultaat neer te zetten in de Franse klimkoers Tour du Gevaudan eind september, daar was ik in 2011 achtste in het eindklassement. Maar alles staat ook vooral in het teken van volgend jaar. Ik wil deze winter een goede basis leggen voor mijn debuut bij Argos-Shimano in het profpeloton en eigenlijk begint dat de komende weken al."
Foto: © Sportfoto
Eerder...
- West-Friese Dorpenomloop keert terug
- Iedereen dingt mee naar stageplek BEAT
- Mannenteam VolkerWessels stopt ermee
- Nederlandse zege zonder Nederlanders in Frankrijk
- Starttijden ploegentijdirit Tour Auvergne-Rhône-Alpes
- Keije Solen wint in Ronde van de Oise
- Deelnemers en rugnummers Tour Auvergne-Rhône-Alpes
- Van der Poel rijdt alleen Zwitserland richting Tour
- Ridderronde haalt bergkoning Giro naar Maastricht
- Arensman kijkt met trots terug op Giro
- Kooij blijft winnen in Frankrijk
- Wemmers wint tijdrit in clubcompetitie
- Kooij maakt rentree met winst
- Eindelijk is de start van seizoen nabij voor Kooij
- Biesterbos is derde in Veenendaal
- Buskermolen naar de winst in Zwartewaterland
- Sjoerd Bax verlaat de Giro
- Arensman op podiumkoers in Giro d'Italia
- Starttijden tijdrit Giro d'Italia 2026
- Simon den Braber tweede in Omloop der Kempen
- Timo de Jong ziet Giro-debuut al stranden
- Kelderman moet Giro d´Italia verlaten
- Finn Crockett wint Alfa Bier Limburg Trofee
- Thijs Vrij wint Omloop van de Biesbosch
- Johannink wint en leidt in Griekenland






